Reklama produktów wprowadzanych do obrotu jest jednym z podstawowych działań przedsiębiorców z uwagi na szeroki zasięg przekazywanych w ten sposób informacji konsumentowi. Jak zatem odpowiednio przygotować treści reklamowe, aby były dla odbiorcy przekonujące i jednocześnie zgodne z przepisami prawa, szczególnie w świetle panującej pandemii?
Przede wszystkim kluczowe jest niewprowadzanie odbiorcy w błąd, tj. niewywoływanie mylnego wyobrażenia o produkcie. Zgodnie z podstawową zasadą prawa żywnościowego [1], informacje na temat środka spożywczego nie mogą wprowadzać w błąd m.in. co do jego charakteru, tożsamości, właściwości, składu, ilości, trwałości, kraju lub miejsca pochodzenia, metod wytwarzania lub produkcji. Szczególnie istotne w dobie pandemii COVID-19 jest także nieprzypisywanie produktowi działania lub właściwości, których on nie posiada. Najwięcej naruszeń w tym zakresie dostrzec można w odniesieniu do suplementów diety.
Z pełnej wersji artykułu dowiesz się m.in.:
- na czym polega wadliwe rekalmowanie suplemenetu diety
- powody, dla których treść reklamy może zostać zakwestionowana
- jakie konsekwencje dla przedsiębiorcy może spowodować zakwetionowanie reklamy produktu.
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
STREFA MANAGERA: REKLAMA ŻYWNOŚCI, W TYM SUPLEMENTÓW DIETY W DOBIE COVID-19
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
- Raporty Food Risk
- LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
- Opracowania Prawne naszych Ekspertów
- Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
- Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl
Autor:Ewelina Woike
Ewelina Woike - prawnik w kancelarii Food & Pharma Legal Wawrzyniak Zalewska Radcy Prawni sp. j. Specjalizuje się w prawie żywnościowym i kosmetycznym. Zajmuje się bieżącą obsługą podmiotów gospodarczych w zakresie m.in.: opiniowania składów, oznakowania, reklamy, wprowadzania do obrotu czy prowadzenia postępowań wyjaśniających dotyczących suplementów diety, innych środków spożywczych, wyrobów medycznych oraz kosmetyków, zgodnie z przepisami prawa polskiego i unijnego, a także prowadzi szkolenia w tym zakresie. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim, aplikantka radcowska OIRP w Warszawie.