Piwo bezalkoholowe – rynek • surowce • technologie

FoodFakty NAWIGATOR Piwo bezalkoholowe – rynek • surowce • technologie
Piwa bezalkoholowe są obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem – stanowią 5,7% wartości całego rynku piwa w Polsce, a wartość ich sprzedaży przekroczyła w 2020 r. 1 mld PLN!
W opracowaniu znajdziesz m.in. odpowiedzi ekspertów na pytania:
- Jak obecnie kształtuje się rynek segmentu piw bezalkoholowych i jakie ma przed sobą perspektywy – specjalnie dla nas ocenę przygotowali: NielsenIQ, Santander Bank, Grupa Żywiec, Carlsberg Polska, Browar Kormoran oraz Browar Tenczynek
- Jakie są metody produkcji piwa o obniżonej zawartości alkoholu?
- W jaki sposób nadać pełnię smaku piwom bezalkoholowym?
- Czy każdy browar może konkurować w rozwijającym się sektorze napojów bezalkoholowych?
- Jak sprostać wyzwaniu mikrobiologicznemu piwa bezalkoholowego?
- Jak odzyskiwać wodę w branży napojów?
- Jak dokonywać jednoczesnego pomiaru ekstraktu, alkoholu, CO2 i innych parametrów w piwach alkoholowych i bezalkoholowych?
- Jakie prozdrowotne korzyści wynikają z konsumpcji piw bezalkoholowych?
- Podatek akcyzowy a produkcja piwa bezalkoholowego?
- Jak z punktu prawnego wygląda reklama oraz sprzedaż piwa bezalkoholowego „0%” osobom nieletnim?
Wśród piw „zero” najchętniej kupowane były warianty smakowe (wzrost o 34%) i bezalkoholowe lagery (wzrost o 13%). Segment piw bezalkoholowych ma bardzo duży potencjał do dalszego dynamicznego rozwoju w 2021 r. oraz w kolejnych latach. Wpływ na to ma przede wszystkim zmiana stylu życia oraz kultura spożywania alkoholu.
Ale potencjał piwa bezalkoholowego nie ogranicza się jedynie do rynku krajowego. Wzrost popytu notowany jest również w innych krajach UE oraz poza nią. Dla browarów, które są obecne w kanale eksportowym jest to szansa na zwiększenie sprzedaży. Obecnie sprzedaż zagraniczna piw bezalkoholowych z Polski, jak również handel wewnętrzny UE tym asortymentem oraz eksport poza UE charakteryzują się wysokimi – dwucyfrowymi – dynamikami wzrostu.
Piwa bezalkoholowe mają dużo do zaoferowania. Każdy konsument znajdzie coś dla siebie, a piwo bezalkoholowe bezspornie wygrywa z każdym innym słodkim napojem pod wieloma względami, jak m.in.: właściwości orzeźwiające, obecność składników prozdrowotnych czy walory smakowe.
Wraz z rozwojem tego segmentu obserwuje się, że to młodzi ludzie stają się najważniejszą grupą konsumentów piw bezalkoholowych. Obserwując obecne trendy w rozwoju piw niskoalkoholowych oraz bezalkoholowych można się spodziewać, że coraz większa liczba browarów zacznie włączać tego typu produkty do swojej oferty, aby sprostać wymaganiom współczesnych konsumentów.
FOODFAKTY NAWIGATOR DOSTĘPNY JEST DO POBRANIA ZA DARMO DZIĘKI PARTNEROM WSPIERAJĄCYM:
ORAZ PARTNEROM MERYTORYCZNYM TEGO WYDANIA:
oraz
Politechnika Wrocławska
Firmy zainteresowane współpracą z nami przy tworzeniu ff NAWIGATORA zapraszamy serdecznie do kontaktu: foodfakty@foodfakty.pl
CHCESZ ZAPOZNAĆ SIĘ Z ZAWARTOŚCIĄ NAWIGATORA PRZED POBRANIEM:
SearchConsole_Nav
Materiał udostępniony przez: FoodFakty
Materiał opublikowany dnia: 27.05.2021
Aby pobrać materiały, musisz się zalogować lub założyć darmowe konto
Załóż konto