Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Strategie Plant-based - surowce • technologie • reformulacje • aspekty prawne • rebranding • komunikacja

Strategie Plant-based - surowce • technologie • reformulacje • aspekty prawne • rebranding • komunikacja

Strategie Plant-based - surowce • technologie • reformulacje • aspekty prawne • rebranding • komunikacja

Żywność i napoje pochodzenia roślinnego to obecnie światowy trend, który ma ogromny potencjał rozwoju. Do 2050 r. globalne systemy żywnościowe będą musiały zaspokoić potrzeby żywieniowe prawie 10 mld ludzi. Aby sprostać tym wymaganiom w zdrowy i zrównoważony sposób, konieczne jest przejście na spożywanie większej ilości żywności pochodzenia roślinnego i mniejszej ilości mięsa. Trend plant-based wpisuje się także w aktualną politykę Komisji Europejskiej dotyczącą rozwoju sektora spożywczego.

W opracowaniu m.in. artykuły ekspertów na tematy:

KONSUMENT • RYNEK • SUROWCE • JAKOŚĆ

  • Konsumenci roślinnych alternatyw mięsa i nabiału
  • Segment produktów plant-based odnotowuje wzrosty sprzedaży
  • Roślinne koncentraty barwiące to naturalny wybór w produkcji żywności na bazie roślin
  • Czy nowe roślinne analogi mięsa stanowią zdrową i odpowiednią pod względem odżywczym alternatywę mięsa?
  • Czy kontrola jakości może być łatwa i skuteczna?
  • Żywność roślinna alternatywą produktów mięsnych
  • Dodatki w produkcji roślinnych substytutów produktów mleczarskich
  • Projekt ProBioVege – rozwój innowacyjnych bioaktywnych fermentowanych wegańskich produktów spożywczych

PRAWO • EFEKTYWNA KOMUNIKACJA

  • Produkt “wegański” czy “roślinny”? Podstawy nazewnictwa roślinnych alternatyw mięsa i nabiału
  • Znakowanie produktów plant-based
  • Plant-based – czy ma coś wspólnego z nieuczciwą konkurencją?

A swoim doświadczeniem w segmencie żywności plant-based podzielili się jej producenci - Cool Beans, OSM w Łowiczu i BezMięsny 

Mamy nadzieję, że FoodFakty NAWIGATOR Strategie Plant-based będzie inspiracją i cennym źródłem informacji dla sektora spożywczego we wprowadzaniu nowych i reformulacji dotychczasowych produktów.

Sam trend plant-based nie zapewnia sukcesu nowych produktów na rynku, nadal obowiązują te same, a może nawet większe rygory procesu NPD.

Dlatego już teraz przemysł spożywczy powinien przygotowywać się technologicznie i marketingowo na zmianę podstawowego surowca. Taka rewolucja pociąga za sobą także bardzo duże zmiany w stosowaniu pozostałych składników produktu, jak dodatki czy opakowania oraz wymaga dostosowania znakowania i działań komunikacyjnych. Czystsze etykiety, naturalne dodatki i wykorzystanie nieprzetworzonych składników mogą pomóc producentom żywności osiągnąć sukces w tym segmencie.

Także sami konsumenci stali się bardziej wymagający i zróżnicowani pod względem żywieniowym, wzrasta liczba osób stosujących dietę wegetariańską i wegańską. W odpowiedzi na te wymagania konsumentów, a także troskę o przyszłość naszej planety, producenci żywności wprowadzają na rynek różnorodne produkty spożywcze, których podstawą jest matryca roślinna. Ci, którzy jeszcze nie wprowadzili do swojego portfolio produktów plant-based, zapewne prędzej czy później i tak będą musieli to zrobić.


FOODFAKTY NAWIGATOR DOSTĘPNY JEST DO POBRANIA ZA DARMO DZIĘKI PARTNEROM WSPIERAJĄCYM ORAZ PARTNEROM MERYTORYCZNYM TEGO WYDANIA:

Firmy zainteresowane współpracą z nami przy tworzeniu ff NAWIGATORA zapraszamy serdecznie do kontaktu: foodfakty@foodfakty.pl


ZALOGUJ SIĘ I POBIERZ FoodFakty NAWIGATOR Strategie Plant-based (PDF), A JAK CHCESZ ZAPOZNAĆ SIĘ Z ZAWARTOŚCIĄ PRZED POBRANIEM:

>>PRZEJRZYJ MATERIAŁ<<

 

SearchConsole_Nav

Materiał udostępniony przez: FoodFakty

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn