Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

W okresie dwóch lat wartość importu produktów mleczarskich przez Chiny wzrosła o ponad połowę

Kategoria: Biznes

Według najnowszych danych CLAL, Chiny, które są największym (z 17-proc. udziałem) importerem produktów mleczarskich na świecie, zakupiły w 2017 r. produkty mleczarskie o łącznej wartości 9,1 mld USD, co oznacza 37-proc. wzrost wobec 2016 r., a w porównaniu do 2015 r. wartość ta zwiększyła się o 53%. Warto zauważyć, że pod względem wolumenu, z wyjątkiem mleka płynnego, wszystkie najważniejsze produkty odnotowały wzrost.

Produkty dla niemowląt

Zdecydowanie najważniejszą, pod względem wartości, pozycję stanowią produkty w standardzie dla niemowląt. W 2017 r. wartość ich importu do Państwa Środka wyniosła 4,1 mld USD i była o 33% większa niż przed rokiem. W ujęciu wolumenowym import tych produktów zwiększył się o 34%.

Proszki mleczne

Wydatnie zwiększyła się również wartość zakupów proszków mlecznych: pełnego mleka w proszku (PMP) o 44% do 1,6 mld USD, a odtłuszczonego mleka w proszku (OMP) o 52% do 600 mln USD. Wartość zaimportowanej serwatki w proszku wyniosła 666 mln USD i była o 47% większa niż w 2016 r.

Wzrosty te wynikały zarówno z wyższych cen, po jakich kupowano produkty, jak i większego wolumenu. Ilość zaimportowanego OMP zwiększyła się o 34%, PMP o 12%, a serwatki w proszku o 7%.

Produkty płynne

Wolumen importu produktów płynnych zwiększył się o 5%, przy czym należy odnotować, że wynikało to ze zdecydowanie (o 62%) większych zakupów przez Chiny śmietany, podczas gdy wolumen mleka pitnego zmniejszył się o 4%. Łączna wartość importu produktów płynnych ukształtowała się na poziomie 879 mln USD i była o 38% większa niż w 2016 r.

Inne produkty mleczarskie

Chińczycy zwiększyli również wolumen zakupów masła i serów, odpowiednio o 12 i 11% do 92 i 108 tys. t. Wartość zakupionego w 2017 r. masła wyniosła 500 mln USD i była aż o 65% większa niż przed rokiem. Tylko nieznacznie mniejsza była wartość zaimportowanych serów (498 mln USD, o 19% więcej niż w 2016 r.).

Mimo, że jogurty i maślanka nie stanowią znaczącej pozycji w imporcie to Chin, warto odnotować, że zarówno pod względem wolumenu jak i wartości produkty te drugi rok z rzędu odnotowały zdecydowany wzrost. Ich wartość w 2017 r. zwiększyła się o 59% do 67 mln USD, a wolumen zwiększył się o 63% do 34 tys. t.

Autor:BGŻ BNP Paribas
BGŻ BNP Paribas
Paweł Wyrzykowski
Ekspert rynków rolnych
Rynek mleka
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Przemysł mleczarski

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.