W sposób bardzo intensywny rozwija się zarówno krajowa, jak i globalna wymiana handlowa. Producenci żywności dążąc do optymalizacji zysków, podejmują działania zmierzające do obniżania kosztów i czasu produkcji, co skutkuje zawieranymi umowami na wytwarzanie kontraktowe.
Produkcja kontraktowa polega na wykonywaniu usług produkcyjnych na zlecenie. Producent kontraktowy wytwarza produkty nie pod swoją, a pod marką klienta, wykorzystując z kolei własną linię produkcyjną, pracowników, doświadczenie i know-how.
Korzyścią dla zlecającego jest brak konieczności posiadania własnego zakładu przemysłowego oraz zatrudniania dodatkowych pracowników. Produkcja kontraktowa jest wykorzystywana szczególnie przez firmy posiadające w swoim asortymencie produkty wielu różnych kategorii. Liczne zalety prowadzenia produkcji z udziałem kontrahentów przemawiają za tym, że producenci coraz częściej decydują się na taką formę współpracy. Jednakże, aby właściwie zabezpieczyć swoje interesy, należy pamiętać o szeregu istotnych kwestii, które muszą zostać uregulowane już na poziomie zawieranej umowy kontraktacji.
Z pełnej wersji tekstu dowiesz się:
- co może być przedmiotem umowy kontraktacji?
- jakie kwestie reguluje umowa kontrakcji?
- jakie elementy powinna zawierać?
- w jaki sposób określać wzajemne obowiązki?
- jak uregulować kwestię specyfikacji produktu?
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
STREFA MANAGERA: ZNACZENIE UMOWY KONTRAKTOWEJ W PRODUKCJI ŻYWNOŚCI
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
- Raporty Food Risk
- LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
- Opracowania Prawne naszych Ekspertów
- Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
- Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl
Ewelina Woike - prawnik w kancelarii Food & Pharma Legal Wawrzyniak Zalewska Radcy Prawni sp. j. Specjalizuje się w prawie żywnościowym i kosmetycznym. Zajmuje się bieżącą obsługą podmiotów gospodarczych w zakresie m.in.: opiniowania składów, oznakowania, reklamy, wprowadzania do obrotu czy prowadzenia postępowań wyjaśniających dotyczących suplementów diety, innych środków spożywczych, wyrobów medycznych oraz kosmetyków, zgodnie z przepisami prawa polskiego i unijnego, a także prowadzi szkolenia w tym zakresie. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim, aplikantka radcowska OIRP w Warszawie.