Bezpieczeństwo żywności i żywienia - komentarz
Centrum Prawa Żywnościowego
„Reklama dźwignią handlu” to hasło, z którym prawie każdy się zgodzi. Sposób w jaki produkt jest prezentownay i reklamowany ma ogromny wpływ na jego sukces rynkowy. Starając się jednak jak najskuteczniej dotrzeć do konsumenta nie można zapominać, że reklama i prezentacja podlega przepisom prawa. W przypadku produktów spożywczych ma to istotne znaczenie, ponieważ dotyczący ich przekaz marketingowy uregulowany jest nie tylko ogólnymi regulacjami, ale także szczegółowymi postanowieniami prawa żywnościowego. Ponadto w branży spożywczej powszechnie stosowane są różnego rodzaju kodeksy etyki, porozumienia, wytyczne i standardy – tzw. „soft law”. Prowadzenie działalności na rynku artykułów spożywczych wiąże się zatem z koniecznością świadomego i zgodnego z prawem przekazywania informacji konsumentom pomimo złożonego systemu wymogów. Jest to szczególnie ważne biorąc pod uwagę potencjalne sankcje za naruszenie przepisów i konsekwencje wizerunkowe.
Artykuł zawiera kluczowe informacje o wymogach dotyczących reklamy, w tym reklamy środków spożywczych. W analizie uwzględnione zostały nie tylko prawne, ale także pozaprawne źródła wyznaczające standardy przekazów marketingowych.
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
STREFA MANAGERA: REKLAMA I PREZENTACJA ŻYWNOŚCI - RAMY PRAWNE
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl
Przeczytaj także
Z uwagi na to, że reklama napojów alkoholowych podlega bardzo wielu szczegółowym ograniczeniom i zakazom zapewnienie zgodności z prawem konkretnej kampanii reklamowej jest niejednokrotnie wyzwaniem dla przedsiębiorców.
Przedsiębiorcy często nie zdają sobie sprawy z istnienia poszczególnych aktów prawnych. Jedną z kategorii żywności, która podlega takim szczególnym zasadom znakowania są ryby oraz produkty rybołówstwa i akwakultury. W przedmiotowym opracowaniu przedstawione zostaną najistotniejsze aspekty i reguły dotyczące znakowania ryb, produktów rybołówstwa i akwakultury.
Rynek roślinnych alternatyw mięsa i produktów zwierzęcych rozwija się bardzo dynamicznie. Trudno mówić o jego pełnej konkurencyjności z branżą przetwórstwa mięsnego, ale w pewnych aspektach elementy konkurencyjności są coraz bardziej widoczne. Prawnym przejawiem tego zjawiska jest prowadzona od kilku lat dyskusja nad zasadami znakowania zamienników mięsa i nabiału
Polecane produkty
Centrum Prawa Żywnościowego
Centrum Prawa Żywnościowego
Centrum Prawa Żywnościowego
Strefa Managera to unikalne narzędzia przyczyniające się do zwiększania wiedzy managerów i efektywności ich decyzji. Specjaliści FoodFakty samodzielnie i we wpółpracy z ekspertami Partnerów projektu sukcesywnie rozwijają ofertę strefy.
To comiesięczna analiza wszystkich przypadków produktów niebezpiecznych zgłoszonych do systemu RASFF, przegląd analiz ryzyka EFSA, zestawienie nowych limitów prawnych pozostałości w żywności EU-LEX, podsumowanie nowych przypadków zafałszowań, najciekawsze case study.
Miesięczne raporty FoodFakty LEX SCAN dostępne w formie inteligentnych plików Excel - zmiany krajowych i unijnych aktów prawnych.