Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Reklama i prezentacja żywności - ramy prawne - Abstrakt artykułu

Kategoria: Biznes, Prawo Żywnościowe

„Reklama dźwignią handlu” to hasło, z którym prawie każdy się zgodzi. Sposób w jaki produkt jest prezentownay i reklamowany ma ogromny wpływ na jego sukces rynkowy. Starając się jednak jak najskuteczniej dotrzeć do konsumenta nie można zapominać, że reklama i prezentacja podlega przepisom prawa. W przypadku produktów spożywczych ma to istotne znaczenie, ponieważ dotyczący ich przekaz marketingowy uregulowany jest nie tylko ogólnymi regulacjami, ale także szczegółowymi postanowieniami prawa żywnościowego. Ponadto w branży spożywczej powszechnie stosowane są różnego rodzaju kodeksy etyki, porozumienia, wytyczne i standardy – tzw. „soft law”. Prowadzenie działalności na rynku artykułów spożywczych wiąże się zatem z koniecznością świadomego i zgodnego z prawem przekazywania informacji konsumentom pomimo złożonego systemu wymogów. Jest to szczególnie ważne biorąc pod uwagę potencjalne sankcje za naruszenie przepisów i konsekwencje wizerunkowe. 

Artykuł zawiera kluczowe informacje o wymogach dotyczących reklamy, w tym reklamy środków spożywczych. W analizie uwzględnione zostały nie tylko prawne, ale także pozaprawne źródła wyznaczające standardy przekazów marketingowych. 

Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem: 

STREFA MANAGERA: REKLAMA I PREZENTACJA ŻYWNOŚCI - RAMY PRAWNE

 W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:

  • Raporty Food Risk
  • LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
  • Opracowania Prawne naszych Ekspertów
  • Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
  • Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera

>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<

Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl

Wybierz obszar: Prawo żywnościowe

Autor: Alicja Michałowska

Alicja Michałowska

Centrum Prawa Żywnościowego A. Szymecka-Wesołowska, D.Szostek sp.j.  

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn