Bezpieczeństwo żywności i żywienia - komentarz
Centrum Prawa Żywnościowego
„Reklama dźwignią handlu” to hasło, z którym prawie każdy się zgodzi. Sposób w jaki produkt jest prezentownay i reklamowany ma ogromny wpływ na jego sukces rynkowy. Starając się jednak jak najskuteczniej dotrzeć do konsumenta nie można zapominać, że reklama i prezentacja podlega przepisom prawa. W przypadku produktów spożywczych ma to istotne znaczenie, ponieważ dotyczący ich przekaz marketingowy uregulowany jest nie tylko ogólnymi regulacjami, ale także szczegółowymi postanowieniami prawa żywnościowego. Ponadto w branży spożywczej powszechnie stosowane są różnego rodzaju kodeksy etyki, porozumienia, wytyczne i standardy – tzw. „soft law”. Prowadzenie działalności na rynku artykułów spożywczych wiąże się zatem z koniecznością świadomego i zgodnego z prawem przekazywania informacji konsumentom pomimo złożonego systemu wymogów. Jest to szczególnie ważne biorąc pod uwagę potencjalne sankcje za naruszenie przepisów i konsekwencje wizerunkowe.
Artykuł zawiera kluczowe informacje o wymogach dotyczących reklamy, w tym reklamy środków spożywczych. W analizie uwzględnione zostały nie tylko prawne, ale także pozaprawne źródła wyznaczające standardy przekazów marketingowych.
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
STREFA MANAGERA: REKLAMA I PREZENTACJA ŻYWNOŚCI - RAMY PRAWNE
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl
Przeczytaj także
Z uwagi na to, że reklama napojów alkoholowych podlega bardzo wielu szczegółowym ograniczeniom i zakazom zapewnienie zgodności z prawem konkretnej kampanii reklamowej jest niejednokrotnie wyzwaniem dla przedsiębiorców.
Przedsiębiorcy często nie zdają sobie sprawy z istnienia poszczególnych aktów prawnych. Jedną z kategorii żywności, która podlega takim szczególnym zasadom znakowania są ryby oraz produkty rybołówstwa i akwakultury. W przedmiotowym opracowaniu przedstawione zostaną najistotniejsze aspekty i reguły dotyczące znakowania ryb, produktów rybołówstwa i akwakultury.
Rynek roślinnych alternatyw mięsa i produktów zwierzęcych rozwija się bardzo dynamicznie. Trudno mówić o jego pełnej konkurencyjności z branżą przetwórstwa mięsnego, ale w pewnych aspektach elementy konkurencyjności są coraz bardziej widoczne. Prawnym przejawiem tego zjawiska jest prowadzona od kilku lat dyskusja nad zasadami znakowania zamienników mięsa i nabiału
Polecane produkty
Centrum Prawa Żywnościowego
Centrum Prawa Żywnościowego
Centrum Prawa Żywnościowego
Strefa Managera to unikalne narzędzia wiedzy przyczyniające się do zwiększania efektywności decyzji managerskich, ale również służące do zaangażowania pracowników poprzez rónorodne formy informacji. Specjaliści FoodFakty samodzielnie i we wpółpracy z ekspertami Partnerów projektu sukcesywnie rozwijają ofertę strefy.
To comiesięczna analiza wszystkich przypadków produktów niebezpiecznych zgłoszonych do systemu RASFF, przegląd analiz ryzyka EFSA, zestawienie nowych limitów prawnych pozostałości w żywności EU-LEX, podsumowanie nowych przypadków zafałszowań, najciekawsze case study.
Miesięczne raporty FoodFakty LEX SCAN dostępne w formie inteligentnych plików Excel - zmiany krajowych i unijnych aktów prawnych.