Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Trendy na rynku żywności w 2019 - część 2

Kategoria: Biznes

Biodegradowalne opakowania, biohacking i żywność funkcjonalna dla osób starszych – to tylko niektóre z zapowiadanych przez ekspertów trendów żywnościowych na 2019 rok. Agencje badawcze i specjaliści ds. tendencji rynkowych podpierają swoje prognozy wieloletnim doświadczeniem w śledzeniu wiodących trendów w branży oraz badaniu preferencji konsumenckich.

Przedstawiamy 2 część najważniejszych trendów żywnościowych, jakie mogą dominować na globalnym rynku w 2019 roku:

Zobacz też: Trendy na rynku żywności w 2019 - część 1 

  1. Alternatywne źródła białka

Popyt na nowe źródła białka, jak świerszcze czy glony, wzrośnie w 2019 roku, jako że ciekawość oraz zainteresowanie konsumentów tego typu produktami są coraz większe. Wartość rynku owadów jadalnych w samej Ameryce Północnej ma wzrosnąć z 44,1 miliona dolarów (166,7 miliona złotych) w 2018 r. do 153,9 milionów dolarów (581,7 milionów złotych) w 2023 r. 40% Amerykanów deklaruje ponadto chęć zwiększenia spożycia produktów roślinnych, co może powodować wzrost zapotrzebowania na inne niż zwierzęce źródła białka. Wegeburgery są już modne na całym świecie – smak, tekstura, wygląd i jakość roślinnych protein są wciąż udoskonalane. Wśród alternatyw dla mięsa wymienić można groch, bób czy ryż. Domieszka buraków nadaje im odpowiedni kolor, olej kokosowy poprawia soczystości, a glony służą jako zewnętrzn warstwa „wegeburgera”. Warto wspomnieć również o syntetycznym mięsie, które pomimo wczesnych faz testów laboratoryjnych, wzbudza coraz większe emocje. Ewolucja produktów białkowych w 2019 roku z pewnością będzie niezwykle interesująca.

  1. „Mięsne” przekąski

Zwiększenie spożycia produktów roślinnych nie oznacza koniecznie całkowitej rezygnacji z charakterystycznego smaku i tekstury mięsa. W 2019 roku wzrośnie zainteresowanie przekąskami imitującymi produkty pochodzenia zwierzęcego – coraz popularniejsze staną się roślinne odpowiedniki suszonego mięsa wołowego (ang. beef jerky) czy smażonych skórek wieprzowych (ang. pork rinds). Wiele wskazuje na to, że rosnący w przeciągu ostatnich lat trend żywności roślinnej może zwrócić się w kierunku bardziej wyrazistych smaków umami, które coraz bardziej przyciągają uwagę konsumentów. Kluczową rolę odegrają w tym kontekście grzyby, które z powodzeniem mogą zastąpić mięsne przekąski na bazie wieprzowiny czy wołowiny, zapewniając przy tym zbliżone doznania sensoryczne. Weganie i wegetarianie mogą zatem liczyć na coraz szerszy asortyment zaskakujących produktów bezmięsnych.

 

  1. Produkty morskie

Przekąski na bazie glonów, które zdobyły popularność w ubiegłych latach, wciąż stanowią urozmaicenie diety świadomych pod względem żywieniowym i zdrowotnym konsumentów. Eksperci przewidują, że w 2019 r. popyt na produkty morskie jeszcze wzrośnie – i nie będzie to dotyczyć jedynie przekąsek z glonów. Wodorosty zaczynają pojawiać się w postaci produktów takich jak smarowidła czy makarony, wpisując się w oczekiwania nabywców, poszukujących żywności o cechach „superfoods”, jak algi czy kelp. Chrupki z nasion lilii wodnej, zamienniki tuńczyka na bazie glonów, czipsy ze skórek łososia z omega-3 czy „jerky” z kelpu to tylko niektóre z morskich przekąsek już dostępnych na rynku.

  1. Modne tłuszcze

Tłuszcze wracają do łask za sprawą modnych diet alternatywnych. Stale rosnąca popularność takich systemów żywieniowych jak dieta paleolityczna, ketogenna, bezglutenowa czy „pegańska” (paleolityczna + wegańska), jak również powszechnie obserwowane zmiany w nastawieniu konsumentów, sprawiają, że tłuszcze stają się istotnymi składnikami żywności wygodnej. Trend ten idzie w parze z modą na produkty wysokobiałkowe i niskowęglowodanowe, szturmem podbijające sektor przekąsek. Nowatorskie połączenia składników obejmują takie propozycje jak ketogeniczne batony z olejem MCT, czekoladki z masłem kokosowym, wegańskie napoje na bazie kawy inspirowane „kuloodporną” kawą z masłem i olejem kokosowym albo popcorn smażony na maśle klarowanym z mleka od krów karmionych trawą. W 2019 roku spodziewać się można kolejnych innowacji z wykorzystaniem popularnych tłuszczów.

  1. Probiotyków ciąg dalszy

W ubiegłym roku eksperci przewidywali pojawienie się mody na naturalnie występujące probiotyki w postaci fermentowanych produktów, takich jak kimchi i kiszonki. W 2019 roku można spodziewać się kolejnych innowacji na rynku żywności probiotycznej. Nowe szczepy bakterii, Bacillus coagulans GBI-30 oraz Bacillus coagulans MTCC 5856, pozwalają na przedłużenie terminu przydatności do spożycia produktu, co otwiera liczne możliwości. Przemysł spożywczy ułatwi konsumentom włączenie probiotyków do codziennego jadłospisu poprzez dodatek funkcjonalnych składników do typowych produktów, takich jak granola, płatki owsiane, masło orzechowe, zupy czy batony. Probiotyki znaleźć można obecnie nawet w artykułach nieżywnościowych – coraz więcej firm kosmetycznych zaczyna stosować pre- oraz probiotyczne składniki w produktach takich jak filtry do opalania czy balsamy do ciała.

Źródła:

Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.