Strefa Managera
-
17.06.2022
Strefa Managera: Polityka przeciwdziałania marnotrawienia żywności w Unii Europejskiej
Niezrównoważona produkcja i konsumpcja żywności stanowi jedno z największych zagrożeń środowiskowych dla naszej planety. Szacuje się, że co roku w UE marnuje 88 milionów ton żywności, co odpowiada 20% całkowitej produkcji żywności lub 173 kilogramom na osobę.
-
17.06.2022
FFSW: Połącz siły dla bezpieczeństwa żywności - Optymalizacja procesów - 10.06.22 - nagranie
FoodFakty Safety Week: Połącz siły dla bezpieczeństwa żywności - Optymalizacja procesów – nagranie z dnia 10.06.22
-
16.06.2022
FFSW: Informuj, co jest bezpieczne - Znakowanie żywności – 09.06.22 - nagranie
FoodFakty Safety Week: Informuj, co jest bezpieczne - Znakowanie żywności – nagranie z dnia 09.06.22
-
15.06.2022
FFSW: Zapewnij bezpieczeństwo - Systemy bezpieczeństwa - 08.06.22 - nagranie
FoodFakty Safety Week: Zapewnij, że żywność jest bezpieczna - Kultura bezpieczeństwa żywności - nagranie z dnia 08.06.2022
-
14.06.2022
FFSW: Produkuj bezpiecznie - Biologiczne i chemiczne zanieczyszczenia – 07.06.22 - nagranie
FoodFakty Safety Week: Produkuj bezpiecznie - Biologiczne i chemiczne zanieczyszczenia – nagranie z dnia 07.06.22
-
13.06.2022
FFSW: Zapewnij, że żywność jest bezpieczna - Kultura bezpieczeństwa żywności - 06.06.22 - nagranie
FoodFakty Safety Week: Zapewnij, że żywność jest bezpieczna - Kultura bezpieczeństwa żywności - nagranie z dnia 06.06.2022 r.
-
10.06.2022
Strefa Managera: Wpływ orzeczenia TSUE w sprawie formy chemicznej witamin na znakowanie żywności
Kupując produkty spożywcze bardzo często możemy natknąć się na takie, które w swoim oznakowaniu, a w szczególności na froncie etykiety, mają informację „Źródło witaminy A!”, „Bogactwo witaminy D!” itd. Do tej pory utarło się, że producent podając taką informację na etykiecie swojego produktu, wskazuje na formę chemiczną dodanej witaminy czy minerału.
-
03.06.2022
Strefa Managera: Novel foods – regulacje, czym są, procedura autoryzacji przez KE
Nowa żywność (ang. novel foods), to żywność innowacyjna, która jest wytwarzana za pomocą nowoczesnych technologii i procesów produkcyjnych.
-
27.05.2022
Strefa Managera: Nowe techniki hodowli roślin i ich zbywalność w kontekście unijnych przepisów dotyczących GMO
Rozwój biotechnologii i ogólnie nauk przyrodniczych skutkuje powstaniem nowych metod, które można zastosować w hodowli. Takie metody określane są mianem nowych technik hodowlanych (new breeding techniques - NBT), wśród których znajdują się m.in. techniki edycji genomu, które pozwalają na wprowadzenie precyzyjnych mutacji lub łatwą inkorporację nowych fragmentów DNA do genomu.
-
24.05.2022
Strefa Managera: Znakowanie produktów wolnych od GMO
Za równo w Polsce jak i w całej Unii Europejskiej, nie brakuje przeciwników żywności modyfikowanej genetycznie. Jak wynika z przeprowadzonych w 2013 roku badań CBOS, większość Polaków jest przeciwna uprawom roślin modyfikowanych genetycznie.
-
20.05.2022
Strefa Managera: Oświadczenia zdrowotne a żywność dla dzieci
W artykule poruszamy kwestię jakże ważnej żywności dla dzieci i stosowania w jej przypadku oświadczeń zdrowotnych. Obydwie kwestie podlegają zarówno ogólnym regulacjom oraz tym bardziej szczegółowym, które doprecyzowują wszelkie wymogi.
-
13.05.2022
Strefa Managera: Urzędowa kontrola suplementów diety w Polsce
Suplementy diety są szczególną kategorią żywności. Podlegają regulacjom materialnego prawa żywnościowego unijnego i krajowego oraz sprawdzaniu przestrzegania tych norm przez inspektorów urzędowej kontroli żywności. Urzędowa kontrola jest pojęciem bardzo szerokim.
-
11.05.2022
Strefa Managera: Marka produktu jako znak towarowy
Przedsiębiorcy najczęściej zastrzegają nazwę i logo firmy. Warto jednak pamiętać, że również marka produktu może być w tej formie chroniona. Dlaczego?
-
22.04.2022
Strefa Managera: Ewidencja odpadów w systemie BDO – wymagania dla przemysłu spożywczego
Funkcjonowanie przemysłu spożywczego nierozerwalnie wiąże się z generowaniem odpadów. Większość środków spożywczych dostępnych na rynku wymaga bowiem odpowiedniego opakowania.
-
15.04.2022
Strefa Managera: Zasady znakowania żywności genetycznie zmodyfikowanej
Rozszerzenie wymagań dotyczących etykietowania na wszystkie rodzaje żywności było wynikiem rosnącej presji na osiągnięcie wymaganego standardu bezpieczeństwa żywności, zwłaszcza w kontekście wprowadzenia na rynek żywności genetycznie zmodyfikowanej.
-
08.04.2022
Strefa Managera: Reklama żywności, w tym suplementów diety w dobie COVID-19
Reklama produktów wprowadzanych do obrotu jest jednym z podstawowych działań przedsiębiorców z uwagi na szeroki zasięg przekazywanych w ten sposób informacji konsumentowi. Jak zatem odpowiednio przygotować treści reklamowe, aby były dla odbiorcy przekonujące i jednocześnie zgodne z przepisami prawa, szczególnie w świetle panującej pandemii?
-
01.04.2022
Strefa Managera: Jak wprowadzić novel food na rynek europejski?
W celu oszczędzania zasobów naturalnych ziemi oraz ograniczenia hodowli zwierząt ze względu na jej negatywny wpływ na środowisko, Unia Europejska opracowała strategię wprowadzania do masowej produkcji składników z tzw. wykazu novel food.
-
25.03.2022
Strefa Managera: „Herbatki” konopne a obowiązujące przepisy
Branża konopna jest jedną z najszybciej rozwijających się nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie. W obrocie handlowym stale pojawiają się nowe produkty wytworzone z wykorzystaniem surowca konopnego.
-
22.03.2022
eFORUM FoodFakty – Strategie zrównoważonego rozwoju w branży spożywczej - nagranie z dnia 16.03.2022 r.
eFORUM FoodFakty – Strategie zrównoważonego rozwoju w branży spożywczej - nagranie z dnia 16.03.2022 r.
-
18.03.2022
Strefa Managera: Jaki jest status prawny produktów konopnych w Polsce i UE?
Produkty konopne podbijają polski rynek. Niepostrzeżenie półki w naszych ulubionych drogeriach wypełniły olejki i maści z dodatkiem CBD, a w okolicznych marketach zachwalano zbawcze działanie olejów spożywczych, mąki konopnej czy napoju z nasion.
-
11.03.2022
Strefa Managera: „Superfood(s)” – super narzędzie marketingowe, czy super wysokie ryzyko zakwestionowania?
Aktualnie obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój rynku produktów spożywczych, które mają na celu zadbać o nasze zdrowie. Przeciętny konsument, niegdyś niezorientowany i posiadający małą wiedzę, dzisiaj chętnie czyta etykiety, porównuje składy i zapoznaje się z nowinkami dietetycznymi z całego świata.
Nasi partnerzy