Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Światowa sława diety DASH rozpoczęła się 21 lat temu, kiedy to amerykańscy naukowy postanowili sprawdzić, jaka dieta obniża ciśnienie krwi i w tym celu przeprowadzili badanie o nazwie DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension, Dieta w Zapobieganiu i Leczeniu Nadciśnienia). Badanie to wykazało, że najlepsze efekty w obniżaniu ciśnienia u osób...
Definicja Food Fraud (zafałszowanie żywności) to rozmyślne i celowe zastępowanie, niewłaściwe etykietowanie, zafałszowanie lub podrabianie żywności, surowców, składników lub opakowań wprowadzanych na rynek w celu uzyskania korzyści ekonomicznych. Ten aspekt jest obecnie szeroko dyskutowany w środowisku producentów żywności. Standard IFS wskazuje stworzenie...
Rynek napojów jest bardzo nasycony, potrzebuje powiewu świeżości. Standardowe produkty, które znamy wszyscy od lat zalegają na półkach. Krążymy wokół tych samych składów i smaków. Potrzebujemy odrobiny nowego szaleństwa. Czegoś nowego i niestandardowego...
Mam przyjemność obserwować rynek znakowania etykietami samoprzylepnymi w Polsce od 15 lat. Świadomość producentów, odbiorców oraz konsumentów rozwinęła się w tym czasie w sposób spektakularny. Pionierami zmian były zarówno Instytut Logistyki i Magazynowania, jak i od strony praktycznej sieci handlowe...
Rolnictwo zrównoważone to rolnictwo na miarę XXI wieku. Łączy w sobie najlepsze cechy rolnictwa konwencjonalnego i ekologicznego. Takie zoptymalizowanie produkcji żywności jest jedynym sposobem na uzyskanie dużej ilości żywności o wysokiej jakości bez nadmiernej eksploatacji zasobów naturalnych. Przyczyniają się do tego nowoczesne środki ochrony roślin...
W okresie znacznego wzrostu liczby ludności oraz różnorodności pakowanych produktów obserwowane jest istotne zwiększenie wykorzystania materiałów opakowaniowych z tworzyw sztucznych. Całkowite zużycie tworzyw sztucznych w Europie w 2016 r. wyniosło blisko 50 mln ton, z czego tworzywa zastosowane...
Podczas gdy farby drukarskie mają niewielki wpływ na całkowitą wagę opakowania, to ich znaczenie w zakresie wartości rozpoznawczej opakowania lub informacyjnej nie może być przeceniane...
Jednym z problematycznych etapów w przypadku produktów świeżych – mięs, warzyw i innych – jest proces analityczny, który ze względu na krótki okres przydatności wyrobów do spożycia musi być maksymalnie skompaktowany w czasie. Istotne w tym wypadku jest zastosowanie jak najmniej czasochłonnych i jak najdokładniejszych technik analitycznych...
Obowiązek identyfikowalności (z ang. traceability) w łańcuchu dostaw nie jest nowością, szczególnie dla takich branż jak: żywność, kosmetyki czy farmaceutyki. Jednak firmy sektora FMCG nie zawsze radzą sobie ze spełnieniem tego wymogu. Często, w sytuacji, gdy należy wycofać określoną partię produktów z rynku, ponieważ okazała się partią o stwierdzonej negatywnej jakości zdrowotnej...
Problem oszustw to nie jest już tylko teoria lub formalne wymogi prawne i standardy jakości, to coraz częściej codzienne wyzwanie producentów żywności, ich ryzyko i straty finansowe oraz wizerunkowe. Co prawda oszustwo żywnościowe jako działalność przestępcza, znana jest od wieków, a pierwsza książka opisująca to zagadnienie została opublikowana w 1820...
Tegoroczna edycja to aż 257 wystawców z branży! Ich oferta przyciągnęła prawie 10 000 odwiedzających.
Nasi partnerzy