Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Opakowania

  • 16.03.2022

    Więcej marek wykorzysta etykiety środowiskowe na opakowaniu w 2022 r.

    Ostatni wzrost prób znakowania żywności etykietami środowiskowymi, a także oficjalnymi zaleceniami na poziomie europejskim, w 2022 r. prawdopodobnie więcej marek żywności wdroży inicjatywy dotyczące etykietowania środowiskowego, takie jak np. etykieta środowiskowa Foundation Earth.

  • 10.03.2022

    Znakowanie opakowań to skuteczne narzędzie gospodarki obiegu zamkniętego

    To, ile odpadów uda się przetworzyć zamiast wywieźć do spalarni lub na wysypisko zależy od tego, jak skutecznie każdy z nas segreguje zużyte opakowania. Z kolei codzienna segregacja zależy w dużym stopniu od informacji, którą możemy znaleźć na opakowaniu.

  • 03.03.2022

    System znakowania ENVIROSCORE mierzy i informuje o wpływie produktów żywnościowych na środowisko wg SDGs

    ENVIROSCORE to system znakowania środowiskowego, który umożliwia łatwe rozpoznanie stopnia zrównoważenia środowiskowego żywności i napojów w punkcie sprzedaży. System pozwala firmom w prosty sposób mierzyć i komunikować wpływ ich produktów na środowisko i pomaga konsumentom wybierać bardziej zrównoważone produkty.

  • 23.02.2022

    Nowy format daty minimalnej trwałości na etykiecie. Zmiana 1169/2011. Prace na poziomie UE

    Trwają prace Komisji Europejskiej (KE) nad zmianami przepisów rozporządzenia 1169/2011[1] w sprawie informacji dla konsumentów. Są one związane z realizacją celów strategii „Od pola do stołu” i dotyczą m.in. wspierania konsumentów w dokonywaniu zdrowszych i bardziej zrównoważonych wyborów żywieniowych oraz zapobiegania marnowaniu żywności.

  • 17.02.2022

    Cenna wiedza z Natureef

    Stowarzyszenie Natureef przedstawia założenia swojej nowej strategii i prezentuje działania na rzecz firm z branży opakowaniowej i spożywczej. - Do końca 2023 roku chcemy, aby 100 proc. nowych opakowań, z których korzystają producenci żywności zrzeszeni w stowarzyszeniu Natureef nadawało się do recyklingu - zapowiada prezes organizacji Jaśmina Solecka. Jakie jeszcze cele stawia sobie stowarzyszenie zrzeszające producentów i odbiorców opakowań? Jakimi narzędziami wspiera te podmioty?

  • 16.02.2022

    Kaucja za butelki i opakowania po napojach od stycznia 2023 r. – projekt ustawy

    Na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji 31 stycznia udostępniony został projekt ustawy o zmianie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz ustawy o odpadach (dalej „Projekt ustawy”).

  • 08.02.2022

    Recykling nie tylko na papierze

    W świecie idealnym wszystkie opakowania byłyby przetwarzane na produkty które można wykorzystać powtórnie. W rzeczywistości jednak na to, na ile opakowanie nadaje się do recyklingu, wpływa mnóstwo czynników: materiał, wielkość, konstrukcja, etykiety, ale też możliwość prowadzenia skutecznej zbiórki i sortowania odpadów na danym terenie. W gąszczu tej wiedzy producentom opakowań pomagają poruszać się wytyczne i certyfikaty wyspecjalizowanych organizacji.

  • 07.02.2022

    Opakowania biodegradowalne, opakowania przyjazne środowisku – kierunek rozwoju opakowań

    Od wielu lat firma Coffee Service zwracając uwagę na potrzebę wspierania ochrony środowiska naturalnego, oraz edukacji ekologicznej zainicjowała program Think Green, którym w odpowiedzialny sposób kształtuje relacje ze środowiskiem naturalnym. Oprócz działań wspierających świadomość ekologiczną i troskę o środowisko w naszym codziennym życiu, firma przede wszystkim stara się mieć wpływ na ochronę środowiska wprowadzając i dynamicznie rozwijając produkcję laminatów i opakowań biodegradowalnych, ekologicznych jako alternatywę tworzyw sztucznych.

  • 28.01.2022

    PepsiCo eliminuje tworzywa sztuczne oparte na surowcach kopalnych z opakowań czipsów

    PepsiCo do 2030 r. zamierza wyeliminować pierwotny plastik oparty na paliwach kopalnych ze wszystkich opakowań chipsów. Opakowania zostaną zastąpione takimi, do produkcji których zastosowano wyłącznie plastik pochodzący z recyklingu zmniejszając emisję gazów cieplarnianych nawet o 40%.

  • 24.01.2022

    Cenowa pandemia nie odpuszcza przetwórcom

    Jako społeczeństwo w dużej mierze zdążyliśmy przyzwyczaić się do codziennych wyzwań związanych z życiem w okresie pandemii koronawirusa. Do funkcjonowania w warunkach obostrzeń sanitarnych, restrykcji gospodarczych i stale zmieniającego się wraz z nimi otoczenia prawnego musiały dostosować się także przedsiębiorstwa. Jako przetwórcy, wciąż mamy jednak problem z zaakceptowaniem nowej rzeczywistości na rynku tworzyw sztucznych. Niestety, wygląda na to, że cenowa pandemia zagości z nami na dłużej.

  • 11.01.2022

    Eco-Score: nowy sposób znakowania we Francji

    Eco-score stanowi nowy trend w znakowaniu produktów spożywczych. Charakterystyczny system oznaczania przy pomocy „sygnalizacji świetlnej” znany z Nutri-Score tym razem nie odnosi się do wartości odżywczej produktu, lecz do jego wpływu na środowisko.

     

  • 10.01.2022

    Innowacyjny bioplastik z pomidorów

    Bioplastik na bazie skórki z pomidora, który rozkłada się w środowisku na przestrzeni miesiąca i posiada właściwości zbliżone do komercyjnie stosowanych tworzyw sztucznych – oto najnowsze osiągnięcie naukowców z hiszpańskiego instytutu „La Mayora”.

  • 29.12.2021

    5 trendów, które zdominowały rynek opakowań żywności w 2021 r.

    W 2021 r. przemysł opakowaniowy był nie tylko pod wpływem pandemii, ale także doświadczał dodatkowej presji. Podsumowanie największych problemów, które dotknęły branżę opakowań żywności w mijającym roku.

  • 17.12.2021

    Bisfenol A: EFSA proponuje obniżenie tolerowanego dziennego spożycia

    EFSA dokonała ponownej oceny ryzyka związanego z bisfenolem A (BPA) w żywności i proponuje znaczne obniżenie tolerowanego dziennego spożycia (TDI) w porównaniu z poprzednią oceną z 2015 r. Wnioski EFSA dotyczące BPA wyjaśniono w projekcie opinii naukowej, która skierowana została do konsultacji społecznych, które potrwają do 8 lutego 2022 r.

  • 10.12.2021

    Ustawa o odpadach - ważna nowelizacja dla branży spożywczej

    Z przepisów ustawy o odpadach zostały wyłączone (pod pewnymi warunkami) materiały paszowe. Dodatkowo redystrybucja żywności stała się jednym ze środków do przeciwdziałania powstawaniu odpadów. 

  • 30.11.2021

    Wartość odżywcza po przygotowaniu – jest wyrok TSUE

    TSUE wydał orzeczenie w sprawie (C‑388/20) dotyczącej zasad deklarowania wartości odżywczej w zależności od tego w jakiej formie (gotowy do spożycia czy wymagający przygotowania) jest wprowadzany do obrotu. 

  • 17.11.2021

    Etykietowanie zgodne ze standardami GS1

    Skuteczne etykietowanie, czyli drzwi do systemu ERP i okno na świat!

    Oprogramowanie ERP to złożony SYSTEM INFORMATYCZNY, który pozwala gromadzić i zarządzać ogromną ilością produkcyjnych i handlowych danych firmy. Najszybszym sposobem uzyskania dostępu do informacji o asortymencie jest sczytanie, za pośrednictwem skanera, danych zawartych w kodzie kreskowym na każdej etykiecie wygenerowanej z systemu.  System ERP Akanea dla Owoców i Warzyw jest w pełni przystosowany do wdrożenia procesu etykietowania i automatyzacji na wszystkich etapach produkcji, magazynowania i logistyki.

  • 08.11.2021

    Ftalany – projekt opinii i protokołu narażenia skierowany do konsultacji społecznych

    EFSA rozpoczęła konsultacje społeczne dotyczące opinii w sprawie identyfikacji i ustalania priorytetów oceny ryzyka plastyfikatorów stosowanych w materiałach przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz projektu protokołu oceny narażenia na substancje, którym nadano priorytet. Termin zgłaszania uwag upływa 16.12.2021 r.

  • 03.11.2021

    Vepo Cheese automatyzuje się za pomocą maszyn casepacker Somic

    Vepo Cheese z Oudewater w Holandii specjalizuje się w przetwarzaniu i pakowaniu tartego sera. W celu redukcji kosztów, firma zautomatyzowała pakowanie końcowe za pomocą dwóch maszyn Somic. Kierownik ds. technicznych Hugo van Put bardzo pozytywnie ocenia ukończony proces instalacji i automatyzacji.

  • 02.11.2021

    Czy dźwięk otwieranej puszki może być chronionym znakiem towarowym?

    Sąd UE oddalił skargę spółki Ardagh Metal Beverage Holdings GmbH & Co. KG na decyzję Urzędu UE ds. Własności intelektualnej, który odmówił zarejestrowania jako chronionego oznaczenia dźwiękowego, dźwięku otwieranej puszki napoju. 

  • 29.10.2021

    Coca-Cola wprowadza kolejne butelki w 100% z odnawialnego plastiku

    Brytyjski oddział Coca-Coli ogłosił, że zamierza wprowadzić w 100% odnawialny plastik we wszystkich wariantach swoich butelkowanych napojów. Decyzja ta stanowi kolejny etap na drodze do osiągnięcia celów związanych ze zrównoważoną produkcją, które postawił sobie międzynarodowy koncern. 

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.