POLAGRA 2022 potrwa trzy dni. Znamy datę najważniejszych targów branży spożywczej
Poznaliśmy datę targów POLAGRA 2022. Najważniejsze wydarzenie branży spożywczej i sektora HoReCa rozpocznie się 26 września i potrwa trzy dni.
Poznaliśmy datę targów POLAGRA 2022. Najważniejsze wydarzenie branży spożywczej i sektora HoReCa rozpocznie się 26 września i potrwa trzy dni.
Kolejna edycja największych targów żywności i napojów w Polsce odbędzie się w dniach 5 – 7 kwietnia 2022 r. w EXPO XXI w Warszawie. Organizatorzy targów podkreślają, że niezwykle cieszą się na możliwość bezpośrednich spotkań, a wśród Wystawców i Odwiedzających potrzeba kontaktu na żywo jeszcze nigdy nie była tak wielka.
Od lat obserwujemy spadek produkcji soku pomarańczowego na świecie. W sezonie 2020/2021 wyprodukowano 1,7 miliona ton soku pomarańczowego, co oznacza 3% spadek na przestrzeni 10 lat. Spada również jego konsumpcja, szczególnie w USA i Unii Europejskiej.
W sierpniu odnotowano duży wzrost przywozu malin mrożonych na obszar UE. We wskazanym miesiącu spoza Unii przywieziono prawie 12 tys. t mrożonych owoców, tj. o 24% więcej niż rok wcześniej. Co ważne, strumień owoców z Serbii był niższy o 11% r/r. Istotnie wzrosły za to dostawy z Ukrainy. W sierpniu import malin mrożonych z tego kraju był wyższy prawie 200% r/r, co oznacza dodatkowe 3 tys. t. Prawie 70% wolumenu sierpniowego importu z Ukrainy do UE trafiło do Polski.
1 stycznia 2022 r. zaczną obowiązywać nowe przepisy w eksporcie artykułów rolno-spożywczych do Chińskiej Republiki Ludowej.
Innowacje i Wyzwania dla Zdrowia i Jakości Życia to motyw przewodni, który już od wielu lat towarzyszy imprezie, która gromadzi w jednym miejscu i czasie profesjonalistów i sympatyków branży life science.
Na rynku chińskim dobrze radzi sobie polska branża mleczarska i konsekwentnie zwiększa sprzedaż produktów płynnych. W latach 2013-2020 sprzedaż do Państwa Środka, w ujęciu wolumenowym, wzrosła 35-krotnie. Co ważne, dynamiki pozostają wysokie, pomimo rosnącej bazy. W ubiegłym roku odnotowano 43-procentowy wzrost wolumenu eksportu. Kontynuację trendu obserwujemy również w 2021 r.
Innowacje i Wyzwania dla Zdrowia i Jakości Życia to motyw przewodni, który już od wielu lat towarzyszy imprezie, która gromadzi w jednym miejscu i czasie profesjonalistów i sympatyków branży life science.
18 grudnia 2019 roku została opublikowana Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161, zwana Dyrektywą Omnibus. Dyrektywa ta wprowadziła szereg rozwiązań prawnych mających chronić konsumentów, z których dwa są istotne z punktu widzenia producentów i dystrybutorów żywności.
Produkcja jabłek w Polsce w prawie 100% ukierunkowana jest na produkcję jabłek deserowych, tymczasem co najmniej 60% jej całości trafia do przetwórstwa (soki NFC, zagęszczone soki i inne). Niedopasowanie odmian i technologii produkcji jabłek w Polsce do potrzeb rynku rodzi szereg problemów zarówno dla producentów, przetwórców, jak i handlowców. Czy rozwiązaniem będą sady sokowe?
W okresie od stycznia do sierpnia 2021 r. odnotowano wzrost produkcji wieprzowiny w Unii Europejskiej. Łączna produkcja mięsa wieprzowego w ubojniach przemysłowych była wyższa o 3%, zarówno w relacji rocznej, jak i w porównaniu do wskazanych miesięcy w roku 2019. Równolegle do rosnącej produkcji wieprzowiny w UE, odnotowano spadek eksportu poza Unię. W lipcu oraz w sierpniu br. wolumen sprzedaży zagranicznej nieprzetworzonego mięsa wieprzowego z UE był niższy o 15% r/r. Spadek odnotowano również w wywozie podrobów wieprzowych (-7% r/r) oraz tłuszczów (-27%). Na wyniki istotny wpływ ma niższy popyt z Chin.
W listopadzie odbyła się trzecia już edycja warsztatów Challenge Labs. Ponad 50 uczestników z całej Polski wzięło udział w maratonie projektowania innowacji sektora rolno-spożywczego, organizowanego przez EIT Food (Europejski Instytut Innowacji i Technologii).
Zmienione wytyczne będą stosowane od 1 stycznia 2022 r. Wytyczne te wyjaśniają i upraszczają przepisy, zgodnie z którymi państwa członkowskie mogą wspierać i ułatwiać dostęp do finansowania europejskich przedsiębiorstw typu start-up, małych i średnich przedsiębiorstw oraz przedsiębiorstw o średniej kapitalizacji, przy jednoczesnym zapewnieniu równych warunków działania na jednolitym rynku.
W najnowszej prognozie rynku cukru dla sezonu 2021/22 Amerykański Departament Rolnictwa (USDA) obniżył oczekiwania dotyczące globalnej produkcji. Według najnowszych ocen, światowa produkcja wyniesie 181 mln t, co oznacza spadek o 4 mln t względem poprzedniej prognozy, z maja br. Jest to jednak poziom nieco wyższy od osiągniętego w sezonie 2020/21.
[DO POBRANIA] Aktualny raport dotyczący praktyk zrównoważonego rozwoju w gastronomii przygotowanych przez branżę – dla branży
Od lat dostępne są smaczne i pożywne roślinne alternatywy mięsa. Ale owoce morza i ryby to ciągle nisza.
Młodzi ludzie w całej Europie domagają się zmian w całej UE w celu przekształcenia systemu żywności w bardziej zrównoważony, w tym promowania rolnictwa regeneratywnego, definiowania jednolitych wytycznych w zakresie żywienia i etykietowania oraz zwiększania inkluzywności systemów żywnościowych.
Food Expo jedno z dwóch najważniejszych wydarzeń w Polsce dedykowanych branży rolno-spożywczej. Na przestrzeni trzech dni odwiedzający zapoznają się z szeroką gamą produktów, usług i rozwiązań dla sektorów żywności i rolnictwa.
Całkowita wartość unijnego handlu produktami rolno-spożywczymi (eksport plus import) w okresie styczeń-sierpień 2021 r. osiągnęła wartość 210,5 mld euro, co stanowi wzrost o 5,1% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Eksport wzrósł o 7% do 127,5 mld euro, podczas gdy import wzrósł o 2,3% do 85 mld euro, dając całkowitą nadwyżkę w handlu produktami rolno-spożywczymi w wysokości 44 mld euro w pierwszych ośmiu miesiącach roku. To wzrost o 17% w porównaniu z analogicznym okresem w 2020 roku.
Duński rząd zatwierdził porozumienie klimatyczne, które obejmuje inwestycje w badania i rozwój roślinnych alternatyw w Unii Europejskiej w celu zmniejszenia emisji z krajowych systemów żywnościowych. Łącznie przeznaczono na ten cel ok. 195 mln USD.
Konkurs „Czas na Śląskie” ma na celu wyłonienie i wypromowanie najlepszych produktów i usług branży spożywczej wytwarzanych przez firmy mające siedzibę w województwie śląskim . Jest o co walczyć - nagrodą główną w Konkursie jest kampania promocyjna w mediach Wydawnictwa Nowiny o wartości 10 000 zł! Wyboru najlepszych produktów dokona specjalnie powołana Kapituła Konkursu. Organizatorem Konkursu jest Wydawnictwo Nowiny.