Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Hiszpańska firma biotechnologiczna BioTech Foods otrzyma grant w wysokości 2,7 mln EUR o na badania nad mięsem hodowanym komórkowo, które nie pochodzi od zwierząt.
Komisja Europejska zatwierdziła wniosek Chorwacji o wpisanie nazwy "Malostonska kamenica" do rejestru chronionych nazw pochodzenia (ChNP).
Komisja Europejska zatwierdziła wniosek o wpisanie nazwy "Ρόδι Ερμιόνης" (Rodi Ermionis) z Grecji do rejestru chronionych nazw pochodzenia oraz "Χοιρομέρι Πιτσιλιάς" (Hiromeri Pitsilias) z Cypru do rejestru chronionych oznaczeń geograficznych.
Komisja Europejska zatwierdziła wniosek o wpisanie "Pebre bord de Mallorca"/"Pimentón de Mallorca" z Hiszpanii do rejestru chronionych nazw pochodzenia (ChNP) oraz "Varaždinski klipič" z Chorwacji do rejestru chronionych oznaczeń geograficznych (ChOG).
Komisja Europejska zatwierdziła wniosek o wpisanie włoskiego "Olio lucano" do rejestru chronionych oznaczeń geograficznych (CHOG).
Nestlé wprowadza do swojej oferty ekologiczne kostki rosołowe Maggi w opakowaniach nadających się do recyklingu. Produkty będą dostępne we Francji
Firma Danone zdecydowała się na wdrożenie systemu znakowania przy pomocy tzw. modelu sygnalizacji świetlnej, który poszczególnym wartościom odżywczym produktu przypisuje odpowiednie kolory
OBSERWACJA TRENDÓW W ŚWIECIE ALBO ICH KREOWANIE OTO JEST PYTANIE? TWORZYĆ CZY PODĄŻAĆ? Określanie trendów chociażby w modzie nie było nigdy zadaniem łatwym ani prostym i zwykle polegało na wyczuciu i kreatywności jej twórców. To samo dotyczy smaków, zapachów, żywności. Jednym z obszarów działalności firm branży zapachów (aromatów bądź kompozycji zapachowych) jest obserwacja zachowań i potrzeb klientów, rynku i wyznaczanie kierunków smakowych na nadchodzący czas.
Poznaj najnowsze trendy smakowe na najbliższe miesiące. Opracowanie eksperckie.
Koncern Diageo ma zamiar wprowadzić na rynek na początku 2021 r. swoją markę whiskey Johnnie Walker w butelce w 100% wykonanej z papieru. Inne firmy, jak PepsiCo i Unilever, również od przyszłego roku swoje produkty będą oferować w butelkach wykonanych z papieru, jednak nie podają jeszcze, które to będą marki.
KFC robi kolejny krok w rozwoju swojej innowacyjnej koncepcji „restauracji przyszłości” i rozpoczyna współpracę w Rosji z laboratorium badań technicznych 3D Bioprinting Solutions w celu opracowania innowacyjnej technologii wytwarzania mięsa z kurczaka za pomocą drukarki 3D.
Szwajcarska firma produkująca czekoladę Lindt, globalna marka z przychodami przekraczającymi 4,5 mld EUR ogłosiła dodanie trzech wegańskich „mlecznych” tabliczek czekoladowych do swojej linii produktów HELLO w Niemczech.
Popularność piwa bezalkoholowego stale rośnie, choć konsumenci nie zawsze akceptowali produkty bezalkoholowe. Dzięki technologii SIGMATEC firmy API Schmidt-Bretten powstaje piwo o zawartości alkoholu na poziomie „absolutnego zera”… 0,0% – i o doskonałym smaku.
Jedzenie na bazie roślin, zdrowie jelit, produkty bezalkoholowe. Sprawdź trendy żywnościowe na 2020 rok.
Kwitnące rośliny, oddziaływanie na zmysły i nowa fala egzotycznych smaków — oto prognozy Kerry na 2019 r. Premiera „zestawień smaków” Kerry — przewidywanie trendów smakowych, które będą w tym roku najpopularniejsze w Europie
Mieszcząca się w Extremadurze w Hiszpanii firma Cerex wyspecjalizowała się w produkcji rzemieślniczych napojów alkoholowych oraz innowacyjnych odmian piwa, m.in. na bazie żołędzi. W związku z rosnącym trendem produktów bezglutenowych, który wkroczył również do branży browarniczej, hiszpańscy...
Zdrowa przekąska to sposób na pełnowartościowy posiłek w ciągu dnia. Niezależnie od tego, czy chodzisz do szkoły, na uczelnię czy do pracy ważne jest, aby między głównymi posiłkami dostarczać organizmowi energii, która pozwoli duchowi i ciału pracować na najwyższych obrotach. Co wybrać, aby przekąska była zdrowa, łatwa w przechowaniu i dało się ją zjeść w każdych warunkach?
W we wrześniu 2018 r. Unilever wypuścił na rynek dwie nowe wegańskie wersje lodów Magnum: Magnum Vegan Classic oraz Magnum Vegan Almond. Obydwa produkty uzyskały aprobatę organizacji European Vegetarian Union (EVU) i są dostępne w sprzedaży w wielopakach oraz opakowaniach jednostkowych w supermarketach początkowo na terenie Szwecji i Finlandii. Nowe lody produkowane będą z wykorzystaniem białka grochu oraz polewy z gorzkiej czekolady...
Nowa książka PWN, przygotowana przez ekspertów Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, wprowadza czytelników w podstawy wiedzy z zakresu badania jakości towarów spożywczych.
Vending Poland to największa impreza branży vendingowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Targi organizowane co dwa lata, a w 2018 roku – już po raz ósmy, zapewniają pełny przegląd oferty rynkowej wraz z pojawiającymi się na rynku najnowszymi technologiami i produktami.
Arteta w najnowszej linii produktu DayUp Pearls wprowadza na rynek trzy nowe warianty smakowe: Pomarańcza i kakao, Guawa i marakuja, Banan i granat. Nowe smaki to rozszerzenie linii DayUp Pearls, które dostępne były do tej pory w trzech wariantach smakowych: mango – banan, malina – jagoda, morela- kakao.
Nasi partnerzy